Sunday, October 17, 2010

TErima Kasih Tuhan




Terimakasih wahai Tuhanku
Yang sentiasa melimpahkan Rahmat-Nya
Membenarkan aku menghadap-Mu Tuhan
Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang

Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
Mengizinkan kuminta pada-Mu
Memuja-memuji sepenuh hatiku
Memohon munajat pada-Mu Ya Rabbi

Terimakasih wahai Tuhanku
Yang sentiasa melimpahkan Rohmat-Nya
Membenarkan aku menghadap-Mu Tuhan
Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang

Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
Mengizinkan kuminta pada-Mu
Memuja-memuji sepenuh hatiku
Memohon munajat pada-Mu Ya Rabbi


Tapi aku khuatir ketika menghadap-Mu
Tidak pula pandai beradab dengan-Mu
Aku mula bimbang kalau aku derhaka
Dalam ketaatan bukan Rahmat dari-MU yang kudapat
Tapi ku kan dapat kemarahan-Mu
Ya Rabbal Alamin
Maafkanlah Aku
Ya Rabbal Alamin
Maafkanlah Aku

Ya ALLAH diriku insan yang lemah dan tidak terdaya,kadang2 terfikir adakah mampu utk daku menempuh dugaan QaLbu KU ini,sedangkan Qalbu Ku ini masih didalam pembentukkan mengenal erti keTaqwaan,Ya ALLAH....namun Ku bersyukur dengan adanya dugaan ini daku dapat mendekatkan diri kepadaMu,sedangkan jika daku dikala kesenangan,dikala alpa dimamah keasyikan dunia yang sementara ini...aku mudah lupa kepadaMu,YA ALLAH..BERMULA DARI DIRIKU DALAM UTK MEMBENTUK HAMBAMU....SyuKran RABB.

No comments: