Friday, August 7, 2009

Pelik?? Tapi Benar..

Banyak yang ku pelajari dalam seminggu..tidak ku sangka ku niatku pulang hanya untuk sehari tetapi seminggu...Ia bermula pada 1 ogos 2009 ,ia merupakan satu penjelajahan yang tidak akn ku lupakan ..terima kasih Kak Fifah& Abg Hakim...ini merupakan 1 time I'm sleep in Pudu kerana untuk menunggu sahabat utk gerak sama2 kerumah sahabat isiukm di Bangi...Dlm linkungan pkul 11.30 aku sudah berada di SOGO ..wah...ramainye orang maklulmlah ade sale!! tetapi ramai jugak wanita yang memakai kostum yang dituntut dlm syariat islam(pham2 la..) berada di situ...aku lihat kelibat mereka lagi ramai apabila berada di foodcourt...aku makin kagum...

Dlm linkungan pkul 2 lebih..aku sudah berada di luar SOGO & ia mula di tutup..kerana diluar sana berlakunya demonstrasi ISA ...EMH22 itulah niatku sebenar berada disitu...aku lihat bilalah Abg ni nak masuk dalam kelompok tu ...aku xsabar lagi ni..secara perlahan2 kami mula masuk dan melakukan rebat serta dengan bertakbir ALLAHUAKHBAR...ku mula membetulkn niatku ...hampir 30min kemudian kami mula dihalang polis utk ke istana negara ...dengan tampa segan silunya mereka melepaskan asap pemedih mata...woah2...aku dan sahabat lain mula mengelap mata yg kepedihan ..barulah ku merasakan bagaimana nikmat perjuangan itu yang sering menghadapi mehnah dan tribulasi...apa yang pelik AKU MELIHAT MUSLIMAT YANG MASIH TEGUH UNTUK MENERUSKAN DEMONSTRASI ITU..WAHH..SYABAS AKU UCAPKAN KEPADA MEREKA ...apakah ini dikatakan tidak baik??menyusahkan??...kita tengok kejahilan kita!!!!! kita katakan muslimat itu hebat apabila dia berlakon ..maenyanyi & lain...BAGI AKU INI SUATU YANG PELIK!!!(ISLAM DATANG DENGAN DAGANG DAN BERAKHIR DENGAN DAGANG)...

Tiba ku di rumah setelah pulang berjuang...aku ingin meneruskan agenda aku yang telah terbantut ...ALHAMDULILLAH ..insyallah ia akan menjadi...biasalah RUMAH ,dahlah kakak aku banyak simpan CD cite (menimbun)..aku lihat ade cite "SYURGA CINTA" jadi tanpa melegahkan masa aku tengok ...PHEWW2...memang menjadi ar cite dia yg nak menggambarkan sosial masyarakat skrang...kemudian selang beberapa ari aku tengok plak cite 'TAKEN(18sg)"..cite ini mengisahkan seorang bapa yang usaha sedaya upaya untuk menyelamatkan anaknya dari sendiket pelacuran..touching gak..INI AKU NAK KISAHKAN PELIK TAPI BENAR !!!...apa yang aku nak ceritakan sini tentang perbandingan 2 cerita ini...1 cite(U)..1cite(18sg)..bile dikaji aku rasa cite melayu yang aku tengok ni lagi meluat dari cite org putih ni NAMA JE SYURGA CINTA AWAL2 DAH TUNJUK PEREMPUAN TAK TUTUP AURAT...sakit mata ..tapi CITE ORG BUKAN ISLAM NI AWAL2 DAH MEMBERI MASEG YANG POSITIF,malahan aku rase cite ni lagi sopan dari cite SYURGA CINTA walaupun yang dikatakan 18sg itu adalah aksinya...Tak ke pelik kita org beragama islam sendiri buat cite macam tu..:INGATLAH ISLAM TAK MENGHALALKAN CARA".

Sampai disini sajalah pengalaman yg hendak dikongsi....walaupun tak sehebat mane namun ape yg perlu dikongsi akan ku luahkan....SALAM UKHWAH..takbir!!!

1 comment:

afiq said...

wafi...ape khabar saudare skrg?? alhamdulillah wafi sudah semakin hebat skrg.. nnt bleh kte brjumpe n brbual2 ttg pglmn... ana x pandai la IT ni.. camne erk nak wt blog???