Monday, December 10, 2012

Jiwa Kacau jom on9 dengan ALLAH


Bicara di dalam Facebook:

~~ Hati aku Tak tenangla...tak tahu kenapa...~~
~~ Hati aku Tak tenangla...patutla...Tak telefon Mak dan Ayah aku lagi ~~
~~ Hati aku Tak tenangla....patutla...Tak jumpa si dia lagi hari ini ~~

Pernah kah kita post sebegini;-

~~ Hati aku Tak tenangla...Ya ALLAH,patutla..malam tadi Tak on9 dengan ALLAH rupanya..Tak Qiammullail lagi ~~

Subhanallah Anak Muda..(^_^)

Kadang manusia leka dan alpa dengan dunia,sibuk dengan belajarnya,sibuk dengan kerjanya,sibuk dengan kerjanya,sibuk dengan statusnya facebooknya(kadang2 ni ramai yang buat),kadang-kadang Pendakwah juga terleka dan termain dengan Gerak kerjanya(mungkin kembali kpd niat kita) pun terleka untuk beronline bersama Tuhan yakni berQiammullail mengadap ALLAH azzawajalla.

Daripada Abu Hurairah : Aku bertanya : Wahai Rasulullah! Beritahulah kepadaku tentang suatu amalan yang membolehkan aku masuk Syurga lalu nabi s.a.w bersabda yang bermaksud : Sebarkanlah salam, jamukanlah makan, dirikanlah solat sedangkan manusia lain sedang tidur nescaya engkau akan masuk Syurga dengan selamat – Dikeluarkan oleh Imam Ahmad, Hakim dan Ibnu Habban dengan sanad sohih

MasyaALLAH anak Muda,hebatnya ganjaran ALLAH.

Tahukah kita ketenangan Itu milik siapa?
Tahukah kita Siapakah yang memberikan keTenangan?

Ramai manusia menyangka,memperolehi harta dia akan mengecapi ketenangan jiwa,ramai orang menyangka,dengan apa yang di ingininya kemudian dia memeperolehinya dia akan bahagia dan mendapat Ketenangan Jiwa,

Firman ALLAH menyebut:-

“Ketahuilah bahawa dengan mengingati ALLAH itu hati akan tenang” (Surah Ar Raad: 28)

Cukup dengan berfikir sejenak,mengingati ALLAH,hati akan tenang,ketahuilah kita bahwasanya ALLAH yang sebenarnya memberi ketenangan,ALLAH lah yang memberi kebahagian.

Pernahkah kita lihat?

"Seorang Pakcik dan Makcik yang kehidupannya sangat2 sederhana,kehidupannya cukup hanya utk meneruskan kehidupan pada esok hari,namun hidupnya sangat Tenang,sangat gembira,sangat bahagia"..inilah contoh sebenarnya Ketenangan,kebahagiaan,kegembiraan hadir dan diberikan oleh ALLAH,bukanlah Harta,bukanlah Isteri,bukanlah Anak2,bukanlah Rakan2,tetapi ia datang dari ALLAH.

"Ya ALLAH kurniakanlah daku Ketengan Jiwa,agar setiap gerak geriKu di limpahi Nur keimanan kepada Mu,aku tahu jika jiwaku tidak tenang,ertinya,Diriku jauh dari mengingati Mu"..

~~Moving Forward to become Happinest person because of ALLAH~~

~~ Jangan Putus Asa dengan Rahmat ALLAH~~


"Selamat beramal"~~

No comments: