Tuesday, September 18, 2012

Saya mencabar CST


Terdetik di hati,ingin menulis selepas melihat serta mendengar beberapa pandangan Mahasiswa Ump,yang saya kira,mereka merupakan mahasiswa yang cakna dan peka terhadap politik Kampus yang berada di UMP,biasalah Pilihanraya Kampus(PRK) nak bermula,maka suara yang dulu tidak jelas didengari tetapi kini lantang dengar kembali demi menyahut seruan PRK 2012,saya hormati dengan setiap dari pandangan dan lontaran yang di keluarkan oleh blogger2 yang bebentuk kumpulan ataupun bersifat individu.Namun beberapa perkara yang saya ingin jelaskan.

Melalui Statement yang di keluarkan oleh Cakna Siswa Timur(CST).

TAJUK:Bekas YDP MPP UMP di belasah bertarikh 18/9/2012

"Jom kita cakna akan suatu kisah yang sangat bagus untuk sama-sama kita menilainya iaitu Bekas YDP MPP UMP beranggapan dirinya adalah Aktivis Mahasiswa. CST ketawa sendirian apabila beliau menggelarkan dirinya Aktivis Mahasiswa kerana CST maklum beliau adalah seorang YDP yang merosakkan lagi Mahasiswa bukannya memajukan Mahasiswa."

CST banyak melontarkan kata-kata ataupun lontaran yang lebih bersifat emosi dan adakalanya menuduh serta memburuk-burukkan individu,maka bagi saya ia bukanlah 1 lontaran yang berilmiah tetapi lebih kepada emosi semata2,CST seharusnya lebih berhati-hati dalam melontarkan pandangan walaupun CST bukanlah individu yang di kenali dan Cst kata Mahasiswa boleh menilai sendiri.,maka kini Mahasiswa boleh menilai sendiri siapa yang benar dan siapa yang berkata mengikut emosi.

1 persoalan ingin saya utarakan kepada CST,kenapa anda tidak menzahirkan dan menampilkan diri anda sendiri?jika benar dengan apa yang CST perjuangkan selama ini,CST seharusnya
tampil di dalam keadaan seorang individu yang memperjuangkan kebenaran,bukan berselindung.

Saya Mohd Zulwafi bin Bahaudin,mahasiswa tahun akhir yang menuntut di Universiti Malaysia Pahang,yang mengambil Jurusan Ijazah Sarjana Muda kejuteraan Awam,tampil dan hadir untuk membawa kebenaran yang selama ini apa yang di lontarkan di dalam Blog "Cakna Siswa Timur" merupakan 1 agenda yang ingin memburuk-burukkan individu dan cuba menfitnah Sahabat Masjid(SAHAM).

Selama ini,saya menilai dan melihat apa sebenarnya yang ingin di capai ataupun apa sebenarnya matlamat kewujudan blog " Cakna Siswa Timur",adakah ia membawa mesej "Penyatuan Mahasiswa" ataupun "Memperhebatkan Mahasiswa" ,namun apa yang di lontarkan hanyalah andaian semata-mata dengan berdasarkan emosi,Akhir kata dari saya,Mohon CST tampil zahirkan diri,dan tunjuk siapa diri anda,jika benar anda membawa kebenaran,saya mencabar CST.

Sekian,Terima kasih

Mohd Zulwafi bin Bahaudin
Mahasiswa Tahun Akhir.

*nantikan pendedahan seterusnya

14 comments:

MINDS 12 said...

Ko marah ni mesti kes ko P1 kena panggil dengan jhepa kan, itu lah lain kali jangan tidur dalam kelas, jaga adab jangan pandai suruh orang je jaga adab

zulwafi said...

SIAPA yang marah siapa ni??..hmm..meh datang bilik aku kalau nak cakap ape2..Blok j..face to face..baru best...xyah gaduh...jika benar saya tidur,ya saya ngaku memang pernah tidur dalam kelas...saya rasa ianya bukan isu besar...jika saya P1,maka insyaALLAH...saudara akan tahu Result saya selepas grdauate nanti..jangan lupa jumpa saya..tanya berapa pointer saya..tq..advice

Anonymous said...

salam saudara zul,andai kata saudara naik untuk menjadi atau memegang jawatan yang mewakili seluruh pelajar,saya harap saudara berupaya untuk menyelesaikan masalah2 yang kian lama bertakuk di tahap yang lama..antaranya isu air di kampus pekan,penempatan pelajar senior di kampus gmbng yang belajar di pekan..kerana kami selaku pelajar di kampus pekan berasa tertindas dan tidak mampu untuk bersuara kerna kami penat bersuara dan suara kami terlalu kecil untuk di dengar oleh ot=rang atasan..selesaikan isu air dan penempatan di pekan bg pelajar senior mechanical and electrical engr di tambah.kami dan 3 tahun berulang dari gambg ke pekan.sedang kan pelajar thun 1 sem 1 dengn mudah menduduki asrama kk5..so itu jer nasihat dan pandangn saya..salam dan semoga maju jaya..

zulwafi said...

Terutamanya saya simpati kepada Mahasiswa Pekan dan pelajar Tahun akhir..yang sering menjadi isu semenjak saya menjadi Mahasiswa tahun 1 lagi,sekiranya saudara tahu...sepanjang kepimpinan saya menjadi Majlis Perwakilan Pelajar 11/12...isu ini telah kami utarakan di peringkat JHEPA utk menyelesaikan perkara ini,dan ianya juga telah di bincngkan dan telah di bawa masuk ke dalam meeting di peringkat Pengetua Kolej Kediaman...Tentang isu air,apa yang di janjikan pda tahun hadapan 2013 pada bulan 2..isu air akan selesai kerana pembinaan projek air ke kampus pekan sedang di jalankan..kita tunggu hasilnya...moga2 kepimpinan pada kali ini mampu membawa suara Mahasiswa...

Nabilah said...

Moga Mohd yang berada di pangkal nama akan selalu menjadi peringatan tunjang teladan dalam perjalanan~

InspiredByMuhammad said...

salam..just followed this blog dari isu cst..pelik jugok bile ade org bangkitkan isu SAHAM..member i siap join 6 club lagi..ape bukti dorang yang saham xberi peluang pada club lain ? isk3.. btw,i pown tydo dlm klas jugokkkk..siap ngigau agi..last2 dpt 4flat gak..keh3..(bukan riak tau)xde isu lagi besau ke yang nk dibangkitkan..? nyway,chaiyok2 zul..same2 muhasabah diri =P

Anonymous said...

salam saudara zul,saya tahu ttg yang isu air dan kolej telah di bawa ke pihak atasan,tapi dalam pemerhatian saya apa yang terjadi adalah masih sama.cuba saudara perhatikan,ttg kolej,pelajar yang semesta baru sem 1 dan tahun 1 terus semua ke pekan untuk mechanical electric dan pembuatan..saudara tgk mana ada keadilan terhadap student mechanical dan electrical yang terpaksa berulang bertahun sejak dari tahun 1 hingga ke tahun 3..sedang kan bila kursus pembuatan di wujudkan kt pekan,student pembuatn terus dapat kolej disana sedangkan masa itu fakulti mereka masih belum siap dan menumpang kelas di fakulti mechanical sehingga student mechanical terpaksa berebut kelas dan jadual berubah menjadi pack..bila saya utarakan benda ni,pihak atasan kk5 hanya berdalih..kadang2 kami mechanical dan electrical terasa seperti di anak tiri kan oleh universiti ini sendiri sedang kan mechanical dan electrical menjadi kursus teras dalam universiti ini..skrang semua junior tahun 1 sem 1 x alami apa kami alami hampir 4 tahun..ia blh menjejaskan pelajaran kami disebab kan kami terpaksa buang masa sehingga 4 jam untuk ulang alik,menunggu bas dan kadang kala bas yang di tunggu tidak knjng tiba..mmg ler...dugaan..tapi mana keadilan kami??sebagai perwakilan pelajar saya harap awak mampu untuk berbuat sesuatu..sekian terima kasih saudara zul..

Anonymous said...


CST banyak memberi pandangan yg x masuk akal LANGSUNG n tidak MUNASABAH..CST hanya suka menabur fitnah sehinggakan MEMECAH-BELAHKAN umat islam..golongan INI amat DIMURKAI oleh ALLAH SWT!!! Semoga ALLAH REDHA stiap perbuatan anda didunia ini..KEMBALILAH ke PANGKAL JALAN laaa weyyy!! ;(

Peminat CST said...

Rlax la bro, apa marah2 ni. Aku tengok macam ko je yg emosi. CST relax je aku tengok. Hahaha. Ko dah gelabah dengan kemunculan CST ke? Selama aku di UMP,aku tengok MPP zaman ko paling teruk. mmg patut la kena hentam dengan CST. Student UMP pn sama je nak hentam tu, tp tak berani sebab selalu sangat dibalas balik dengan hadis2 & sunnah2. sapa pun xboleh lawan bro. Apa2 pun, MPP zaman ko memang teruk la aku boleh cakap. Biasa la tu, golongan SAHAM majoriti. mana nak sempat pikir tentang kepimpinan Mahasiswa, pikir SAHAM je. sebab tu P1 kan bro. siap boleh main tidur2 lagi kan. hahaha. aku suka menanti ayat2 dari CST yang bakal mengeluarkan persoalan kepada semua & akan dimuhasabah oleh SAHAM. biasa lah tu, SAHAM kan. Anyway bro, SAHAM melahirkan pemimpin yang pentingkan diri. Aku tak nak SAHAM jadi MPP lagi. TQ

InspiredByMuhammad said...

buat peminat2 dan sahabat2 SAHAM =P WE SHOULNT BE MAD AT HATERS. WE SHOULD FEEL SORRY FOR THEM. THEY CANT HARM US. THEY CANT HARM ALLAH'S DEEN. JUST THEMSELVES.

Anonymous said...

menyerang peribadi, sama seperti geng2 UMNO, PERKASA dan seangkatan yang suka menyerang hal2 peribadi..nmpak sgt geng2 UMNO..

InspiredByMuhammad said...

politik fulokkk..haha..dah2..gi study..

Anonymous said...

Saudara Zulwafi...sabarlah.anda pembela ummat muhammad..sedangkan Rasulullah s.a.w sendiri dihina,dicaci dan diletakkan najis diatas kepala,anda hanya menerima sedikit cacian dari pihak2 berkenaan..Rasulullah s.a.w sabar menerima dugaan itu,maka sabarlah wahai saudara Zulwafi.Rasulullah s.a.w da tunjukkan dulu baginda sabar, kenapa tidak anda wahai saudaraku dunia akhirat??..saudara Zulwafi,saya berada di kalangan saudara.sentiasa mentaati serta menyokong saudara malah semua kepimpinan..tentang masalah air dan penempatan, saudara..tahniah dan saya sgt2 bterima kasih kpd anda sbb sanggup menyelesaikan masalah..saya tampil utk berterima kasih kpd anda sbb berjaya melakukan sesuatu drpd duduk diam mnjadi mpp.saudara, sy mengucapkan terima kasih wpun bnyk suara2 sumbang yg menghina anda..xpelah saudara, wpun ade lg mslh2 yg x selesai, xpe..biarkan sbb anda bukan malaikat utk menyelesaikan semua mslh. kite tidak sempurna.. wahai saudaraku..ku nantimu di syurga..kedudukanmu jauh lebih baik dr saya n sahabat2 yg mengata saudara.insyaAllah..sekian :)

Anonymous said...

anggaplah itu ujian tuhan utk menguatkan hati awk.jangan putus asa,bersabar dan kuatkn semangat,kmi sokong saudara zulwafi bahaudin!!